Tak jak rok temu, na WH40k II zastosujemy nowatorski system flagowy. W zeszłym roku ten system automatycznie naliczał punkty stronie która zatknęła swoją flagę w miejscu do tego przeznaczonym. Żadnego klikania, pisania, kopert, wszystko dzieje się automatycznie. W tym roku poszliśmy o krok dalej i zmodyfikowaliśmy system tak, aby rozgrywka była jeszcze ciekawsza niż rok temu. Na podstawie wniosków z poprzedniej edycji, system został w znacznym stopniu przebudowany - Zmieniona elektronika, zmiany kosmetyczne oraz dodany nowy tryb rozgrywki. Nowy tryb oparty jest na scenariuszu typu "atak - obrona" z tą różnicą, że wszystko realizowane jest za pomocą elektroniki. Nie ma czekania i patrzenia na zagarek czy już minęło mniej więcej 15 minut, punkt rekwizycji sam to stwierdzi. Po zatknięciu flagi przez drużynę atakującą punkt zaczyna odliczać czas pozostały do jego zajęcia. Gdyby w trakcie odliczania punkt odbiła drużyna broniąca, może zatknąć swoją flagę - wtedy licznik zaczyna naliczać czas karny dla drużyny atakującej. System jest całkowicie bezkwasowy, nie miejsca na żadne zgadywanki czy już czas minął, a może jeszcze nie. Zajęcie punktu jest odpowiednio zasygnalizowane, ale to niespodzianka.
System ten został zbudowany, oraz będzie obsługiwany w trakcie gry, przez ZKEZ. ZKEZ to nowy team w ramach którego konstruujemy różne urządzenia w celu urozmaicenia rozgrywek Airsoftowych.
Oto Komandor II :
