Ostrzenie nozy - gdzie?

O replikach - co dobre, co się zepsuło, jak naprawić itp.

Moderatorzy: Królik, Foka, Escalon

Ostrzenie nozy - gdzie?

Postprzez Moses » 1 wrz 2009, o 15:54

Czy zna ktos jakis dobry zaklad gdzie moge naostrzyc noz? Nie jestem w tym biegly a nie chcialbym go popsuc :D
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez Xasistis » 1 wrz 2009, o 16:40

Oy - punktów ostrzenia jak mrówków. Inna sprawa, ze nie wszystkie noże ostrzy się w jeden sposób. Przykłądowo punkt ostrzenia znajdziesz przy placu Szembeka, rondo Wiatrzaczna. Często ostrzą noże tam gdzie dorabiają klucze. Jeżeli masz porządną kosę - zapytaj dystrybutora.
Ranger Unit - Xasistis
Avatar użytkownika
Xasistis
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 898
Dołączył(a): 1 maja 2006, o 14:15
Lokalizacja: Ranger Unit

Postprzez Moses » 1 wrz 2009, o 16:50

Xas mam kabara nie pojde do pierwszego lepszego punktu :) Ale dzieki za odzew
Jakby ktos mogl polecic cos bede wdzieczny
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez DrZeRT » 1 wrz 2009, o 17:13

Lookniej sobie na forum knives.pl, tam na pewno pojawił się temat dobrego zakładu tego typu.
Przeprowadziłem się na W(eekend)-W(warriors).pl
Avatar użytkownika
DrZeRT
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 741
Dołączył(a): 25 kwi 2006, o 09:37
Lokalizacja: Nieporęt/JS-2305 CIENIE

Postprzez cube000 » 1 wrz 2009, o 20:52

zrob jak zert radzi, z tym ze popatrz w terminarz warszawski, ustaw sie na jakies spotkanie, albo napisz w "bracia koala", czy by ktos ci nie pomogl naostrzyc wlasna ostrzalka.
cube000
zielenina
 
Posty: 14
Dołączył(a): 11 lut 2007, o 20:28
Lokalizacja: otwock

Postprzez Moses » 1 wrz 2009, o 20:55

Dzieki za podpowiedzi :D
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez ryuzok » 1 wrz 2009, o 21:57

jak chcesz cos blisko i masz małe wymogi siebie to od roboty jedz gorczewska do bazaru, będziesz miał takie jakby pawilony, tam jest ślusaz co ostrzy noże 5zl/sztuka.
Avatar użytkownika
ryuzok
chorąży
 
Posty: 1536
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 11:39
Lokalizacja: FAB-WARSZAWA

Postprzez Moses » 1 wrz 2009, o 22:08

Dzieki, chce miec naostrzony noz a nie zeszlifowane ostrze :D
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez yamnick » 1 wrz 2009, o 23:11

był wątek na wrr

http://www.warrior.pl/forum/viewtopic.php?t=3950

Szlif (ostatni post) powinien być chyba OK nawet do ka-bara :)
Passive-aggressive
yamnick
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 746
Dołączył(a): 9 gru 2005, o 16:40
Lokalizacja: 6-th, Warszawa

Postprzez Moses » 1 wrz 2009, o 23:54

Dzieki jamnik, akurat rekomendacja Kucharza cos znaczy
SZLIF na ulicy. Książęca 6. tel.0 22 621 75 00

Mozna zamknac
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez Lolo » 2 wrz 2009, o 00:49

Dupa tam można zamknąć. To nie jest kabar ze stali D2, tylko zwykły. Zapłacisz, stępisz za godzinę i będzie jak było. Ostrzałkę se kupi dobrą, olej i se sam naostrzy :)
War. War never changes....
Avatar użytkownika
Lolo
strzelec
 
Posty: 206
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 15:52
Lokalizacja: A-Det

Postprzez Cezar » 2 wrz 2009, o 09:52

Sobaczq nasz mały 10th psychopata ostrzy noże, robi to naprawdę dobrze, może ci pomoże.
Obrazek
Uber BadAss
Avatar użytkownika
Cezar
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 1159
Dołączył(a): 8 maja 2006, o 15:46
Lokalizacja: Platoon, O3S, SOF, RAS, LBO, RU, TG, 10th

Postprzez Moses » 2 wrz 2009, o 09:54

Dzieki Cezar, musze sie do niego odezwac
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez Jogi » 2 wrz 2009, o 18:49

Jak nie jesteś biegły, a chciałbyś jednak sam sobie naostrzyć nóż to kup drogą, ale nieocenioną Spyderco Triangle.
Jogi
sierżant
 
Posty: 460
Dołączył(a): 18 lut 2007, o 20:42

Postprzez pawelec84 » 9 wrz 2009, o 13:39

Lolo napisał(a):Dupa tam można zamknąć. To nie jest kabar ze stali D2, tylko zwykły. Zapłacisz, stępisz za godzinę i będzie jak było. Ostrzałkę se kupi dobrą, olej i se sam naostrzy :)


dobrze mówisz
ja od dwóch lat sam sobie ostrzę noże i scyzoryki na osełkach Gerbera o oleju Lansky i jestem zadowolony ze swoich osiągów

oczywiście trzeba też poznać techniki ostrzenia noży
NAVY SEAL
82nd Airborne


GG 4153000
TEL 604 563 441
pawelec84
strzelec
 
Posty: 187
Dołączył(a): 28 sie 2008, o 20:24
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez chudy150 » 10 wrz 2009, o 00:42

Wystarczy papier ścierny 2000-2500 i na mokro na twardej płaskiej gumie.
Tylko zachowaj kąt ostrzenia żebyś nie narobił dodatkowych krawędzi.
Od 20lat tak ostrzę i jeszcze nie porysowałem w ten sposób żadnego ostrza.
-LOS NAGRADZA PRZYGOTOWANYCH-
Obrazek
chudy150
master of jojo
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 mar 2009, o 14:26
Lokalizacja: WAWA

Postprzez Chaota » 10 wrz 2009, o 09:21

A mój dziadek ostrzy 100 lat szlifierka przemysłową i ma wszystkie noże rozhartowane (ciekawe dlaczego?).

Ostrzyło sie różnymi rzeczami ale suche płótno ścierne wydaje mi sie być równie trafinym pomysłem co ostrzenie o krawężnik.


btw. taką gradacją to nawet chromu niezarysujesz... niema *** we wsi
Avatar użytkownika
Chaota
kapral
 
Posty: 284
Dołączył(a): 4 lis 2005, o 21:05
Lokalizacja: Bifrost

Postprzez chudy150 » 10 wrz 2009, o 10:09

Człowieku jakbyś trochę pomyślał, to wiedziałbyś co to jest papier ścierny i jak działa i do czego jest wykorzystywany. To o którym mówię, to nie jest na płótnie bo ma małą gradację. I szlifujemy na mokro.
A nie tylko się dopieprzasz i podważasz każde napisane zdane.
Jak chcesz to możesz przyjść i udowodnię ci że się da.
Jak ci ziarno za małe to użyj 1000 gradacji, a jak stępiłeś swoje noże bo używałeś jak siekiery to powodzenia w eksploatacji.
W takim razie nie wiesz do czego służy nóż i nie powinno się ci dawać do ręki takich rzeczy.
Sądzę że kolega nie ma stępionego noża na tyle żeby szlifierki do profilowania nowego ostrza lub żeby było potrzebne użycie grubej gradacji.
Do ostrzenia noża nie używa się szlifierek przemysłowych bo spieprzysz ostrze.
A kamienie osełek mają odpowiedniki gradacji papieru ściernego.
I skoro myślisz że nie zarysujesz 2500 chromu to kup sobie kawałek papieru i przejedź po wypolerowanej powierzchni.
Myśl trochę co mówisz.
-LOS NAGRADZA PRZYGOTOWANYCH-
Obrazek
chudy150
master of jojo
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 mar 2009, o 14:26
Lokalizacja: WAWA

Postprzez Moses » 10 wrz 2009, o 11:11

Pass panowie bez nerwa :)
Z tego co zdolalem wyczytac na knives.pl toi techniki ostrzenbia szlifierka, papierem sciernym itp. nie sa zbyt dobre gdyz doprowadzaja do zniszczenia ostrza.
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez cube000 » 10 wrz 2009, o 12:57

najwazniejsze w ostrzeniu, to trzymac staly kat. sam ostrze na zmiane, na lansky crockstick (alumina), oselkach diamentowych, kamieniu arkansas i ostrzalce diy wzorowanej na triangle/turnbox, wlasnie z papierami sciernymi. nie zniszczylem jeszcze zadnego noza, a kilka razy zdarzalo mi sie juz ostrzyc, zarowno lepsze stale, jak i zwykle kuchenniaczki z ciastoliny. chudy ma racje, papierem sciernym tez mozna ostrzyc, na mokro, i daje to naprawde dobre rezultaty.

tez czytam knives.
cube000
zielenina
 
Posty: 14
Dołączył(a): 11 lut 2007, o 20:28
Lokalizacja: otwock

Postprzez pawelec84 » 10 wrz 2009, o 13:10

najlepiej mieć dwie osełki o różnych gradacjach np. ok 300 i 600

no i to co wyżej napisano, ważne żeby zachować jeden kąt ostrzenia
NAVY SEAL
82nd Airborne


GG 4153000
TEL 604 563 441
pawelec84
strzelec
 
Posty: 187
Dołączył(a): 28 sie 2008, o 20:24
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez tytus_5 » 11 wrz 2009, o 08:20

Yunior przywiez noz do mnie ma specjaliste od ostrzenia :)
كافِر
+ infidel +
Avatar użytkownika
tytus_5
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 727
Dołączył(a): 29 cze 2005, o 13:15
Lokalizacja: PSF

Postprzez Chaota » 11 wrz 2009, o 08:33

Do ostrzenie służy kamień i nikt mi niewmówi że metody partyzanckie są lepsze.

Sam kiedyś jak nic lepszego niebyło, ostrzyłem na korundzie, czasem i na papierze sie wykańczało.
Ale to z musu i braku lepszej alternatywy.

Jak trzyma sie noże z wyższej półki to dobry mineralny kamień albo spyderco triangle to stosunkowo mały wydatek

ak ci ziarno za małe to użyj 1000 gradacji, a jak stępiłeś swoje noże bo używałeś jak siekiery to powodzenia w eksploatacji.


Outcasta używam właśnie do tego :P (i chyba m.in. właśnie do tego go przewidziano)
Avatar użytkownika
Chaota
kapral
 
Posty: 284
Dołączył(a): 4 lis 2005, o 21:05
Lokalizacja: Bifrost

Postprzez chudy150 » 11 wrz 2009, o 11:34

Chaota napisał(a):Do ostrzenie służy kamień i nikt mi niewmówi że metody partyzanckie są lepsze.

Sam kiedyś jak nic lepszego niebyło, ostrzyłem na korundzie, czasem i na papierze sie wykańczało.
Ale to z musu i braku lepszej alternatywy.

Jak trzyma sie noże z wyższej półki to dobry mineralny kamień albo spyderco triangle to stosunkowo mały wydatek

ak ci ziarno za małe to użyj 1000 gradacji, a jak stępiłeś swoje noże bo używałeś jak siekiery to powodzenia w eksploatacji.


Outcasta używam właśnie do tego :P (i chyba m.in. właśnie do tego go przewidziano)



Do ostrzenia używa się ostrzałek diamentowych, ceramicznych i kamiennych.
Jest jeszcze kilka innych. Mniej popularnych.
Mają różne ziarnistości i różne przeznaczenie.
Można też ostrzyć na zwykłym kamieniu z rzeki i też będzie idealnie. Oczywiście nie na sucho, bo porysujemy.
Proszek korundowy tak samo jest używany do szlifowania szkła w optyce i też można na nim ostrzyć noże.
Papier ścierny drobno ziarnisty to nic innego jak osadzony na papierze proszek korundowy.

Porządne osełki są drogie i jak ktoś nóż ostrzy raz na dwa trzy miechy, nie potrzebuje kupować osełki.
A jak nóz ma ostrze z dobrej stali, to też się nie tępi na tyle żeby używać specjalistycznych gadżetów. Jak kupi się gówno, to będzie się ostrzyło co dwa dni. I nawet osełka nie pomoże.
Jak ktoś nie umie trzymać kąta pod czas ostrzenia i boi się zepsuć ostrze, zawsze można jechać do hali banacha i naostrzą laserem.
Ktoś kto ma łeb na karku, to da sobie radę.
-LOS NAGRADZA PRZYGOTOWANYCH-
Obrazek
chudy150
master of jojo
 
Posty: 75
Dołączył(a): 16 mar 2009, o 14:26
Lokalizacja: WAWA


Powrót do Sprzęt Airsoftowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron